Hva jeg har lært + tre beste foto

I løpet av dette prosjektet har jeg lært mye nyttig innenfor fotografi og Photoshop.

Her er mine tre beste bilder som jeg har tatt i løpet av dette 7 ukers prosjektet.

img-20161224-wa0011
Ideen i dette bildet er å vise julestemningen ved julemiddagen. Da jeg tenkte på komposisjon tenkte jeg på å legge telysene i sentrum av bildet, dette skulle fange blikket. De uklare bestikkene rundt skaper en dybdeskarphet i fotografiet. Lyset kommer først og fremst av telysene, og reflekterer litt av lyset på mønsteret av skålen.
Jeg tok bilde med en Pentax k5 fotokamera. Jeg husker ikke hva innstillinger jeg brukte i dette fotoet. Fotoet er ikke redigert, og det jeg har lært er hvordan skape et spennende bilde av helt vanlige omgivelser og samtidig ta et bilde med en “historie” bak seg.
imgp7381
Ideen bak dette bildet er å vise til hvordan musikken kan spille på følelsene vår. Vi får en slags glede av det bildet, og tenker tilbake på minner. Da jeg tenkte på komposisjonen skulle strengene vær i sentrum, og gi en følelse av at de aldri tar slutt, altså at musikken aldri forsvinner. Igjen blir det skapt en dypbde i bildet.
Lysene i bakgrunnen tar ikke vekk oppmerksomheten, men de er der og skaper spenning i bilder. Strengene skaper gjentakelse og den nøytrale bakgrunnen gjør at vi klarer å fokusere på det sentrale i bildet.
Jeg tok bilde med en Pentax k5 fotokamera. Jeg husker ikke hva innstillinger jeg brukte i dette fotoet. Fotoet er ikke redigert, og det jeg lærte av å ta dette bildet er at du ikke nødvendig vis trenger å ha mange elementer for å skape et spennende bilder.
imgp4386
Ideen bak det siste bildet var å skape et relativt mørkt bilde med noen få lyse elementer og uklar bakgrunn. Komposisjonen i bildet er enkel; få elementer, med få mørke farger. Det eneste lyset vi får i bildet er lyset fra de to lyse flekkene på bildet, men vi kan se at det og kommer litt lys fra den venstre siden av rommet. Jeg tok bilde med en Pentax k5 fotokamera. Jeg husker ikke hva innstillinger jeg brukte i dette fotoet. Fotoet er ikke redigert. Det jeg lærte da jeg tok dette bildet var å klare å jobbe med uklar bakgrunn og mørke farger, og kunne få et bra og spennende resultat.
Leave a Reply

