Mikromennesker

Idag har vi har lært hvordan vi lager “mikromennesker”. Her har jeg brukt Ann-Helen som modell og eg satt hun inn i en liten utstilling fra Design og Håndverk. Det ser ut som hun dytter snømannen, fryser og sitter rett ved siden av den.

Jeg brukte Photoshop til å lage dette bildet. Jeg begynte å ta bilder av Ann-Helen, og utstillingen på ca. samme lys, men likevel ble Ann-Helen litt lysere i ansiktet. Men når jeg redigerte det, laget jeg henne litt mørkere.

Deretter på Photoshop la vi inn bildene i hver sin dokument. Bildene av Ann-Helen redigerte jeg først. Jeg markerte figuren (Ann-Helen) med Quick Selection Tool,  redigerte kantene litt mykere med “Select and Mask” og kopierte det og limte inn på hovedbildet (bildet med snømennen). Jeg gjorde Ann-Helen i den størrelsen jeg ønsket henne.

 

mikro-annie-test

 

Her er det et forslag med svart og hvitt med farget felt:
mikro-annie-test-svart-og-hvitt

Leave a Reply

